Korzystanie z ergometru w domu lub na siłowni może być przydatne w przygotowaniach do zawodów sportowych, lub gdy pogoda nie pozwala na jazdę na świeżym powietrzu, lub bezpieczny trening. Są one również doskonałym sprzętem do ćwiczeń o wysokiej intensywności lub ogólnego treningu cardio.

Trenażery rowerowe wybierane są przez profesjonalnych sportowców lub osoby rozpoczynające przygodę z wellness, a także osoby z problemami stawów i osoby o szczególnych schorzeniach (np. w ciąży).

Niezależnie od Twoich celów fitness, rowerek treningowy (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html) jest właściwym narzędziem do treningu sercowo-naczyniowego, gdzie wszystko jest pod kontrolą, pod warunkiem, że wybierzesz odpowiedni model i właściwą pozycję pracy.

Sport czyni cię szczęśliwszym

U pacjentów cierpiących na ciężką depresję, u których po roku stosowania “terapii rowerowej” nastąpiła znaczna poprawa funkcjonowania.  Naukowcy, którzy od lat badają korzystny wpływ jazdy na rowerze na mózg, są zgodni: pedałowanie redukuje stres i zmniejsza depresję. Mówiąc najprościej, jazda na rowerze daje szczęście.

Trening na rowerku chroni serce

Badania wykazały, że jazda na rowerze jest korzystna w zapobieganiu chorobom układu krążenia i zapobiega ich postępowi u osób starszych. Jazda na rowerze to aktywność fizyczna pod obciążeniem, która wzmacnia nie tylko serce, ale także układ oddechowy.
Pomaga schudnąć

Podczas jednej godziny jazdy na rowerze można spalić do 500 kalorii. Jest to skuteczny sprzymierzeniec w walce z otyłością, zwłaszcza u kobiet: według badań, w których badano pozytywny wpływ jazdy na rowerze wśród kobiet z nadwagą w wieku przedmenopauzalnym, godzina jazdy na rowerze kilka razy w tygodniu zmniejsza wagę.

Utrzymuje Twoje stawy w dobrej kondycji

W przeciwieństwie do biegania jazda na rowerze jest łagodnym sportem: jazda na rowerze nie wywiera nacisku na stawy kończyn dolnych. Polecany jest więc dla osób, które nie chcą obciążać kolan. Jazda na rowerze poprawia metabolizm, a w szczególności mięśnie pośladków, ud i łydek. To nie wszystko. Wzmacnia również mięśnie i kości pleców, czyli korzystnie wpływa na dolny odcinek kręgosłupa.

Wydłużona średnia długość życia

Im mocniej pedałujesz, tym dłużej żyjesz, przede wszystkim dlatego, że zapobiegasz chorobom serca. Potwierdzają to badania duńskie: u kobiet wzrasta o 2 do 3 lat, u mężczyzn o 4 do 5 lat.

Podsumowanie

Ze względu na swoje właściwości rower ma bardzo niewiele przeciwwskazań i może być używany nawet jeśli jesteś nowicjuszem w świecie fitness. Jedyną radą, jaką możemy dać, jest użycie czujnika tętna, aby zwiększyć kontrolę, co pozwoli ćwiczyć, bez przeciążania serca. Z pewnością dotyczy to każdego rodzaju aktywności fizycznej, a rada jest taka, aby właściwe ćwiczenie poprzedzała faza rozgrzewki, a po jej zakończeniu należy wykonać odcinek wyciszający.